1 august 2015

Trofeul Albatros la Gura Portitei - soare, valuri, oameni

Trofeul Albatros. Gura Portitei. 
Dupa Cupa noastra, e cea mai asteptata iesire - ultimul weekend din luna iulie e dedicat albatrosilor. Gura Portitei e locul unde.mi doream sa ajung, de cativa ani - imi inchipuiam ca e un colt de rai, aproape pustiu, cu soare si valuri, cu pescarusi flamanzi si multa liniste, intre mare si delta...iluzia de liniste s.a cam risipit, la gandul celor vreo 200 participanti :). Dar mirajul a ramas...

La prima strigare lista Iacomi a numarat vreo 20 persoane, nimic neobisnuit :). Au urmat nelipsitele discutii, telefoane, liste, calcule, nelipsite la un drum asa lung - masini, vapor, muuulte bagaje, prima iesire cu copiii in Delta :). Si uite asa, s.a facut joi dimineata, intalnirea la muzeu, freamat si emotii, agitatie si muuuulte bagaje, noroc cu Robert care ne salveaza intotdeauna-i.am umplut portbagajul si.am purces. 

Totu.i drum...si pauze, de hidratare, de regrupare, de bataie cu apa, de cumparaturi s.a. Traditionala oprire la Macin city, unde le.am facut primirea albatrosilor :). La 4 jumate fix eram la Jurilovca.n port, in curtea organizatorilor....cu bagaje, liste si chef de sotii - cum sa te abtii de la bataia cu apa cand ai un furtun la indemana si e asa cald afara ?! Degeaba ne.am antrenat noi cu galetile, la Almas :)?! La 5 tre sa plece vaporul...puntea e plina ochi de bagaje, o movila mare in cate cine sa.si mai recunoasca ceva? Sunt toate ale noastre, doar impartim totul cum spune cineva. Nu mai pleaca vaporul, mai avem ceva vreme, forfota, agitatie, mai mutam niste masini, mai mutam niste sticle, cautam copiii....iaca vaporul, fix la ora 6 intoarce si baldabac, peste bord, este asaltat de barbati vanjosi care cara la bagaje, din toate partile. Femeile si copiii stau deoparte, asteapta acordul capitanului sa urce :) - ba nu, ioana, alexandra si copiii sunt deja in primul rand, in fata - copii descurcareti !

Plecam...de cand n.am mai mers cu vaporul, fie el si unu mic...e multa lume. Suntem toti. E un zambet larg pe fetele tuturor. Un soare stralucitor inainte de apus se oglindeste in apele verzi intunecate...ne lumineaza fetele, ne mangaie parul balai, ne face sa inchidem ochii si sa visam la un colt de rai. E Puiu cu noi...canta...e veselie si suntem cu totii, ce sa ne dorim mai mult?! Doar o ora jumate plutim...prea repede am ajuns. 
In port la Gura Portitei ne izbeste linistea...bagajele zboara iarasi neregulamentar peste bord, ne incarcam ca hamalii sub ochiul atotcuprinzator al Albatrosului si pasim nerabdatori spre coltul de rai promis. Nisipul e alb si fin si racoros in lumina inserarii. La 2 pasi freamata marea...nu putem sa ne aruncam direct ?! Nuu, mai intai sa punem corturile - avem locuri rezervate, primul venit, primul servit - doar ca gradina raiului are garduri de sarma - iar corturile noastre sunt putin in afara, la loc cu pietre si pamant proaspat nivelat :). Apune soarele rosu, usor flegmatic, in timp ce in tabara se aude boc, boc, boc, cuie in piatra, piatra in cuie, de.ar crapa piatra in patru. Ce inseamna sa fii mafiot....cu o bere aproape rece in mana, sa te uiti la ceilalti cum se chinuie sa.si intinda cortul...si apar musafirii, niscaiva tantari, cam timizi. Buuun. Ce facem? Casa avem, mare avem, plaja, nisip si o zi libera maine...n.avem foc, dar se mai intampla. Deci plaja, relaxare, somn
A doua zi....plimbare pe malul marii, pescarusi flamanzi si plaja pustie. Soare arzator. Nerabdarea de a te arunca in apa. In apa?! Sigur nu e namol? Cam tulbure si plina de alge in golful din fata taberei. Cativa curajosi fac baie. Ne luam inima in dinti si ne bagam picioarele in apa maloasa si cu valuri uriase. Tip cat ma tine gura. E rece. Si murdara. Si valurile imi baga apa in ochi. In urechi. In gura. Offf. Nu mai tip. Ma ia Flori de mana. Hmmm. Parca e mai bine. Valuri pana peste cap. Incepe sa.mi placa :). Copilul din mine e fericit.

La amiaza mergem in "statiune", adica la terasa. E multa lume. Bere rece. Chitara. Canta Puiu si Alex. Costica David. Suntem toti niste copii fericiti. E loc de zambete si relaxare. Gasim o masa de tenis, n.am mai jucat de ani de zile. Ne antrenam, hmm, uitasem ce mult imi place sa joc tenis. Apar si cativa albatrosi, incep meciurile :) - norocul incepatorului e la mine, nu ma fac de rusine. 

Plecam iarasi la baie, dincolo de golf, unde e curat si valuri si mai mari. Copii uitati de capul lor. Albatrosi relaxati. Nu prea stii care.s organizatorii, sunt printre noi, par sa se bucure de oameni si locuri. Vine vaporul celalalt. Se intregesc grupurile. A venit si Borca. Si CPNT. si alti prieteni. E bine. E seara. Sedinta tehnica...detalii. alte liste de facut :). 
Nu e foc dar e lumina. Se canta. Se aude marea in fundal. Se doarme pe nisip. Visam frumos sub cerul intesat de stele. Si gandul imi fuge la cerul meu de munte, unic si fascinant...marea nu.i de mine, e prea mare :). 

A treia zi....concurs. Crosul de la ora 8 se face pe la 9, dupa recunoastere si incalzire(de la soare). Mary e grozava, locul I e al ei. E greu pe nisip. Baietii alearga si ei. Bem cafeaua impreuna. Intram la testele teoretice. E deja f cald. Unde sunt copiii? Ne ascundem pe sub corturi cautand o umbra efemera. Cate echipaje suntem?! Minim 2 maxim 9 :). Se face amiaza. Mai e timp de o bere? Nu prea...baie?! Face cine poate. Cautam echipele prin camping, pe la terasa...ce viata au unii, sa stea sa cante, precum greierele, la umbra si la bere...ma asez si eu, ce, eu nu.s om :)?! 

Se aude fluierul arbitrilor. Haideti la volei. Ba nu, la fotbal. Ba nu, ca suntem in ambele echipe, nu putem juca si volei si fotbal in acelasi timp :). Fotbal pe asfalt. Volei pe nisip. Sunt portar. Mai apar...mai iau si goluri. Nu prea castigam :). La volei e competitie grea. Jucam cu albatros, ei sunt competitivi si cand organizeaza :). Serva lui Cosmin ne cam taie elanul. S.a terminat meciul si n.am prea apucat sa jucam. Data viitoare de.acum. Alte echipe. Alte meciuri. Soarele e necrutator. Toti visam la o baie...mai mananca cineva? Face max o salata...si noi tot mancam. Unde sunt copiii ?! Mai am o lista de facut si de strans niste bani....dar mai intai baia. Discutiile. Culturalul. Cum sa faci umorul, stresat fiind :))? Gata baia, vine proba surpriza. Surpriza...suntem doar 9 echipaje. Sirena e atractia acestei probe, asa ca fuga la pupat, in apa :). Rares nu se supara :p.

Dupa proba surpriza a albatrosilor....vine proba surpriza a noastra. Cu putina apa si cateva galeti, sticle, oale...ne.am ocupat de trecatorii din zona. N.au existat reclamatii, din cate stim. 
Ciorba de peste a fost excelenta. Le.a placut inclusiv tantarilor care ne.au cam nenorocit. Culturalul a venit si a trecut. Am ras cu pofta la sceneta celor de la Borca si de la CPNT. Umor fain si cantece frumoase. 

Din motive de plecare, premierea a fost noaptea tarziu. Era spre 4 dimineata cand am plecat la somn...cu regretul ca nu am prins nici un rasarit in Delta asta, care a fost de fapt mare :) . Ca nu s-a cantat destul. Ca nu am avut timp sa stam de vorba. Sa ne plimbam. Sa ne facem timp.

Duminica in zori de zi, am strans corturile, am carat bagajele, ne.am strans mainile si am plecat. Cu tot cu copii :). Cu ochii mici de nesomn, cu un zambet jn coltul gurii, cu soarele.n ochi si gandul la urmatoarea....a fost o altfel de delta, altfel ne.am simtit, locul ne.a cam fascinat, cred ca atunci cand nu sunt atatia oameni e si mai special. Le multumim albatrosilor pentru invitatie, pentru eforturi, pentru ca ne.au fost alaturi, pentru caldura si prietenie. Mai venim ;)

Trofeul Albatros Razim 2012  si fotografii 
Trofeul Albatros Parches 2013 
Trofeul Albatros Chilia Veche 2014

3 comentarii:

  1. Concluzia? Ce-am facu...si unde sunt copii? :)) Excelent

    RăspundețiȘtergere
  2. E excelent....cand nu stii unde-s copiii, dar ei sunt bine si se descurca si se distreaza singuri :) - e semn ca-s crescuti bine !
    Felicitari pentru Trofeu si multumim !

    RăspundețiȘtergere