8 iunie 2015

Ziua 9 - Atapuerca - Burgos 22 km

Mi au inghetat mainile, de dimineata, asa frig a fost. Asta, dupa ce mi.am prins degetul in usa :(. Asta, dupa ce, noaptea, colegele mele de camera s.au evaporat...aveam sa aflu ultetior ca au plecat direct la Burgos, nu stiu la ce ora au ajuns...

Astazi a fost ziua mea cu Flori, pe acest drum- asa cum ne.am inteles - stie ea de ce. Asa ca am trezit.o devreme, am scos.o afara din cort si am purces la drum (imaginar, cortul, nu si drumul). La 5 m.au trezit sforaiturile colegului de la parter, ma intreb, oamenii care sforaie, nu se aud, cand sforaie atat de tare?!? La 6 am plecat, incetisor, era inca intuneric...in maneca scurta, dar frig rau

Drumul - am parasit soseaua care mi.a scos peri albi ieri, undeva pe un deal, spre minele de unde se excaveaza...nu stiu exact ce...desi stiam ca azi e zi de coborat, am urcat binisor, pana am ajuns pe o culme, la timp pt a admira si fotografia rasaritul - mare alpina undeva in vale, soarele deasupra padurii, in fata, ceata. Drumul de piatra rosiatica, colturoasa si usor alunecoasa, are, in dreapta, culturi diverse, si o stana imensa, unde oile behaie incetisor, aducand a atmosfera mioritica, calma si pasnica - in stanga, un gard de sarma ghimpata pe 5-6 randuri, sinistru, si un panou care ne anunta ca accesul e interzis, fiind zona militara - ma intreb cine ar fi indraznit sa acceada, oricum, cu asa intrare....dupa ce am mai numarat un rasarit, de pe culme coboram...cei cativa 5 oameni care bantuiam la ora aia, cu un val de pacla cetoasa dupa noi si un vant de te lua pe sus...ce ti.e vremea...cat sens are expresia romaneasca " esti schimbator ca vremea ".
Asta a fost partea faina a drumului pe ziua de azi...apoi, vreo 20 km am marsaluit pe sosea...din care 8 km incepand  din zona industriala a Burgosului pana in centrul vechi al orasului, unde este Refugiul Municipal pt pelerini. Flori draga, partea asta te.ar fi plictisit teribil, ma gandeam la tine, cum ai fi pufnit doar, ca tu rar te plangi. Am avut proasta inspiratie sa.mi iau adidasii astazi, era ziua lor, alternand cu bocancii de treking si m.am ales cu o durere de gamba, incat pe ultimii 2 km numaram pasii, inca unul si.nca unul, inaintand cu greu in traficul urban...cati pasi or fi intr.un km ?! Stiam o data, dar am uitat. Pe ultima portiune m.am intalnit si am mers cu o tanti din Spania, care mi.e total antipatica, recunosc si care m.a indispus instant. La refugiu, coada era in formare, erau deja vreo 55 oameni la rand....

Cazarea - Refugiul Municipal pt Pelerini din Burgos este un fel de hotel pt tineri, fiind renovat recent. Arata f modern, vesel, e construit foarte practic. Are 150 locuri, pe 4 etaje, dusuri si chiuvete in capatul fiecarui rand de paturi - si iar is cocotata in patul de la etaj, asa s.a nimerit...are o intreaga biblioteca jos, pt cine vrea sa citeasca, e curat si e altceva decat ce am vazut pana acum . A, si e la 2 pasi de renumita catedrala....in oras exista o retea wifi gratuita, o sa vedem daca si functioneaza.

De 2 zile(sau 3), am intrat in Regiunea Castilia y Leon, a carei capitala este in prezent Burgos. Orasul a fost intemeiat in anul 884. In perioada Razboiului Civil(1936-1939), devine resedinta lui Franco, ce va fonda o ramura industriala puternica in domeniul textil, chimic si al cauciucului - Firestone.
Dar, simbolul si renumele orasului vine de la Catedrala Santa Maria, cea mai impunatoare constructie din Burgos, in stilul gotic. Constructia acesteia a inceput in anul 1221 si s.a finalizat in sec al XVI-lea.
Cele 2 turnuri din fata catedralei masoara 84 m inaltime si sunt construite dupa planurile lui Juan de Colonia. Catedrala gazduieste locul de veci al eroului national al Spaniei, El Cid, si al sotiei sale, Dona Jimena. In Capela de Santissimo Cristo exista o statuie de lemn, piele si par ce ar fi apartinut lui Iisus Hristos. Face parte din patrimoniul Unesco, la fel ca pelerinajul Camino de Santiago.

Am mers sa o vizitez...este impresionanta, dantelaria de piatra e incredibila...este 7 euro intrarea, 3.5 pt pelerini. E nevoie de cel putin 2 ore sa parcurgi intreaga suprafata care se poate vizita, ascultand ghidul ce.ti spune tot ce te.ar putea interesa...
In fata catedralei este o piata frumoasa, luminoasa, cu terase, o poarta antica ce da spre un pod si un pietonal cu multa verdeata,  de exceptie...ti.ar fi placut si tie, Flori :).
Peste tot, la usa bisericilor, cate un cersetor, cel putin, roman bibe.nteles...sub arcada, un tigan cu un acordeon, canta melancolic, ceva din Dinica...si niste italieni, razand, spuneau, ia uite, s.a mutat Romania aici.......fara alte comentarii.
Reteaua publica de wi.fi de care va spuneam, nu merge. Cel putin la mine. Asa ca, am luat o tortilla si o cervesa, la o terasa, pt a va spune despre ziua mea de astazi :). Mai putine emotii, un oras mare si frumos, dar mai aproape de ziua cea mare...sper :).

Un comentariu:

  1. M-ai facut sa zambesc si sa-mi amintesc de acel: "De aici tot coboram!".

    RăspundețiȘtergere