29 iulie 2013

Locul vostru e aici langa noi...Trofeul Albatros Galati

"Strange mana unui prieten,
Rupe lantul tau de ura
Intre noi e doar un munte
Si un petec de natura..."

Apune soarele in Vama Veche, aburii unei cafele imi dau tarcoale, senzatia de caldura din weekendul ce s-a sfarsit nu m-a parasit inca, asa ca incerc sa va spun cate ceva despre fericirea de a fi cu oamenii potriviti la locul potrivit, despre zile si evenimente frumoase care se intampla, despre prietenie, din nou, despre lucrurile simple din viata mea, care dau dependenta, pentru ca aduc cu sine zambet si bucurie;

Trofeul Albatros este una din putinele intalniri pre-stabilite, cu un an inainte :) ; ultimul weekend din iulie este dedicat lor, prietenilor de la Albatros Galati, lucru pe care l-am "planificat" la intalnirea de anul trecut de la Razim; Plecarea a fost o adevarata odisee, toata lumea voia sa mearga, depasind orice estimare initiala, dupa n+1 schimbari, ne-am imbarcat in noaptea de joi, primii 17 dintre noi, Piatra Neamt, Roman, Bucuresti, ulterior si prietenii nostri de la Pucioasa; noaptea a trecut repede si cu veselie, rasaritul ne-a gasit pe bac la  Dunare, dand o alta culoare Galatiului pe jumatate adormit;

Tabara a fost la Parches, pe malul baltii, am avut companie si stuf si salcii, broscute vesele si pasari cochete, pesti vii sau prinsi in plasele pescarilor :) ; printre "obstacolele" acestei iesiri cel mai greu de inlaturat a fost teama de conditiile din delta "daca e prea cald, daca nu e apa, daca sunt tantari, daca nu e chiar delta, ca doar eu am fost in alta parte si era altfel, daca nu e umbra, bla bla bla";

Desi e doar a doua participare la trofeul lor si nu stiu in ce conditii s-au desfasurat celelalte 23 editii, sunt convinsa de un lucru: ca oamenii acestia nu au precupetit nici un efort de a ne oferi cele mai bune conditii, avand in vedere  mediul si locatia deosebite de ceea ce "muntzomanii" se asteapta sa gaseasca... vorbim de Delta, deci caldura, soarele, seceta, tantarii sunt incluse, oameni buni, daca vreti altceva, cu siguranta nu va gasiti in locul potrivit :) ( iar tantarilor le-am cam dus dorul, ori au cazut pe spate la vederea noastra ori....)

Inevitabil, am avut si carcotasi si aparente neajunsuri: locul de cort, in apropierea toaletei (anul trecut a fost mai simplu, ca n-a fost toaleta clasica, deci nici probleme :)))) sau prea mic, pentru claustrofobi (curios ca tot inghesuiti in foisor sau pe patura intre corturi am stat), intarzierile, decalarea orelor de concurs etc etc; pentru fiecare, s-a gasit si explicatie si intelegere pana la urma, s-a respectat programul, am participat la toate probele; Probele au fost de orientare turistica si de noapte, cross fete si baieti, alpinism (!!!) fete si baieti, teste teoretice, nelipsitele surprize ale baietilor inventivi, care au inclus muuuulte oua si busteni, volei si fotbal, unde am avut surpriza sa constatam ca regulamentul e la fel de flexibil precum fileul de volei, iar sangele circula cu mare viteza in orasul de pe malul Dunarii :D ; desi n-am luat diploma, cred ca meritam locul I pentru galeria de nadejde pe care am avut-o, asta fiind (presupun) si cauza pentru care la proba cultural artistica am luat locul II, au ragusit baietii pe stadion :) ; dar, am aflat ce cadou le facem la anul :)

Timpul are alta viteza cand esti fericit...ziua de vineri a parut fara sfarsit si s-a incheiat emotionant, cei 25 ani de zbor de albatrosi s-a incheiat intr-un cadru festiv, cu foc de artificii, foc de tabara, cantecele deja consacrate, imagini si amintiri emotionante, pentru ei dar si pentru noi, cu schimbari, si vise pentru mai departe;

Sambata a fost ziua cea mai lunga, s-a terminat duminica seara, cand am ajuns in Vama...concursurile ne-au acaparat atentia, ne-au tinut in priza, vremea a tinut cu noi, am avut nori, umbra, vant; Cea mai placuta surpriza a organizatorilor a fost plimbarea cu barca; in calitate de castigator al diplomei pentru "cea mai lunga sedere pe apa", pot spune cu mana pe inima ca a fost si cea mai asteptata (1 ora si jumatate sub salciile triste, pe malul baltii, din motive obiective), dar si cea mai binevenita din motive de noi stiute; am vizitat Manastirea Saon, un loc simplu, dar plin de lumina, maicute moldovence, am mers pe canale, am facut multe fotografii, ne-am bucurat de fiecare moment petrecut in barca, mi-am amintit de ce m-am indragostit de Delta la prima vedere....

Seara a fost culturalul, proba de foc pentru noi...pentru mine a fost si o confirmare, ca putem, impreuna, sa fim mai buni, sa si muncim, sa ne si distram; am compus poezia si sceneta cu dedicatie, cu drag, am jucat "teatru"si am incercat sa-mi inving timiditatea si teama de "public"; prietenii si colegii mei s-au urnit greu dar s-au descurcat admirabil, parerea mea; Sper ca si celorlalti le-a placut :)
Noaptea am petrecut-o la caldura unui foc de tabara, aparent facut in ciuda noastra, astora de la munte, cu valvataia mare :), ne-a ars si ne-a luminat noaptea, spulberand asteptarea acelui foc de tabara mic, care sa ne tina aproape (nu ne-am putut privi ochi in ochi, dar am gasit solutii, am stat spate in spate :)); ne-au tinut companie chitarile, pana in zori de zi si mai departe, ne-a cantat Gabi Dimancea, prietenii nostri, rasaritul ne-a gasit in jurul focului, in asteptarea cafelei si a decernarii premiilor :);

Festivitatea de premiere ne-a reunit sub soarele arzator, care ne-a crutat cand a fost nevoie, dar ne-a si alungat duminica, scurtand despartirea; castigatorul trofeului a fost CPNT-ul, pe locul II la General a fost Clubul Ecoturistic Dr Gh Iacomi, pe locul III, Cet Crucea Talienilor. Imnul prieteniei a fost inlocuit cu Locul vostru, fapt cu care suntem cu totii de acord :) ;

Ce am invatat eu din aceasta Delta:
- ai grija ce-ti doresti, ca s-ar putea sa primesti (toate "plangerile" participantilor de anul trecut au fost rezolvate favorabil de catre organizatori: a fost toaleta, dar a trebuit sa recuperam telefoane din ea, sau sa asezam cortul langa ea  si sa convietuim in pace :D ; a fost foc de tabara, dar acum a fost "prea mare", a fost plimbare cu barca, dar n-a fost timp indeajuns, a fost catarare pe stanca, dar a fost departe, uneori, orice ai face, se vor gasi carcotasi etc etc )
- sa transformi un petec de natura in locatie pentru un eveniment de aceasta amploare presupune eforturi imense si munca bruta, mai mult decat ne putem imagina, astfel incat inainte de a critica si emite multe pretentii, am putea respecta si aprecia ceea ce acesti oameni au facut, cu entuziasm, sudoare si mult suflet, omul sfinteste locul, iar noi indragim locul mai ales pentru oamenii pe care i-a dat) ;
- 25 ani de existenta a Albatrosului, fara intrerupere, inseamna mai mult decat imi pot imagina, in contextul traditiei cluburilor de turism/ecologie si actual, cand oricine(crede ca poate) face club, orientare, cupe si lire, performanta; de aceea, le doresc Zbor infinit noilor albatrosi, vise inalte si drumuri dupa inima lor ! Respect pentru implicare si seriozitate, rigoare si precizie; dar, uneori le-ar prinde bine sa se mai si destinda, sa traiasca momentul ce nu se mai repeta, sa accepte ca nu totul poate fi programat la secunda, mai ales cand e vorba de oameni :) ;
- sunt "dependenta" de prieteni, de frumos, de caldura(sufleteasca), ma incarca pozitiv un foc de tabara, o chitara, un cantec, un umar langa umarul meu, in zori de zi, nu ma mai sperie distantele, nici timpul care uneori curge in sens invers dorintelor noastre...Sunt recunoscatoare pentru toate acestea si ma simt cel mai norocos om, cand sunt in preajma voastra. Si cel mai fericit.

11 comentarii:

  1. "...un umar langa umarul meu...".Si aia cu fericirea mi-ai luat cumva vorbele?

    "Şi-i deschid numai când vântul
    Mă va regăsi cu tine."
    Da...e a naibilor de faina melodia asta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonimule...am folosit sintagma aceasta pt ca mi.a placut,e o imagine deosebita,n.am stiut ca e a ta,prietenii mei nu.s anonimi :) ; si uneori...merg cu pumnii stransi pe strada,se.ntampla :)

      Ștergere
  2. Ma bucur sa aud ca v-a fost bine cu cele bune si cu cele rele. Oricat ai incerca nu poti multumi pe toata lumea si suntem constienti de acest lucru. Totusi vremea a avut grija de noi, locatia mie mi s-a parut incantatoarea, iar oamenii foarte aproape. Am avut si noi parte de relaxare, zic eu, seara la focul de tabara, cand toate grijile dispareau oarecum, iar cantecul ne umplea inimile. Nu am reusit sa imi iau la revedere de la voi cand am plecat, a fost totul pe fuga, dar sper sa ne revedem curand. Aveti grija de voi si multumim pentru tot.
    P.S.: M-am distrat f tare la sceneta umoristica.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noi ne.am distrat cu sceneta si cu surprizele voastre...iar daca nu ne.am luat la revedee o fi pt ca tre sa ne vedem cat mai curand :);
      Abia astept fotografiile tale. Salutari din vama

      Ștergere
  3. Au fost numai bune...n-am vazut rele deloc dar poate ca nu mai vedeam eu bine...asa se intampla o data cu inaintarea in varsta! De fapt de aia am inceput sa port ochelari! Asa a fost: locatie deosebita ,vreme deosebita, apa lacului calda si oameni faini!Albatrosi pregatiti-va ...venim si anul viitor!Cu prietenie maxima va transmite asta un "iacomi" mai mic! Puiu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puiule,eu ma bucur ca ne.ai gasit, transmiti o energie pozitiva fantastica,ne "incarci" cu cantecele tale,bine.ar fi sa canti mai mult :)) ; si mai bine ar fi sa "imbatranim" si noi la fel ca tine...

      Ștergere
  4. http://www.youtube.com/watch?v=9731PxCnFZQ

    RăspundețiȘtergere
  5. Si noi ne bucuram ca v-am gasit si abia asteptam intalnirile viitoare caci Locul nostru...
    A fost frumos si am ras pentru o luna intreaga. Plimbarea voastra cu barca nu ar fi avut acelasi farmec, nici macar in povestiri, fara Catalin. Ati fost un grup norocos si va meritati diploma.
    Va doresc sa va distrati cel putin la fel si in Vama si sa va bucurati de mare si muzica.
    Cu drag de la Pucioasa,
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumoasa scriere!Si noi ne-am simtit foarte bine,demult n-am mai avut asa zile senine...si ma bucur ca te-am cunoscut,in sfarsit.
    Acum asteptam impresiile de la Vama...si cu poze.
    Week-end placut!Pupici!

    RăspundețiȘtergere