7 ianuarie 2013

Orice sfarsit e un inceput

Sfarsitul anului 2012 m-a gasit, din nou, pe drumuri, ceea ce, pentru noi e o "ocupatie" foarte placuta; Desi planurile erau facute pentru Busteni, unde ne asteptau prietenii mai tineri si nelinistiti, ne-am "sucit" si am ramas la Bran, cu prieteni dragi, total nepregatiti :); din fericire, toate se rezolva, si, o data in plus, m-am convins ca e important pe cine ai langa tine, cand ti-e bine, cand ti-e rau, cand plangi sau razi. Cred ca asta e lectia de capatai care mi se preda constant de ceva vreme;

Am avut o vreme minunata, soare, cer senin, de un albastru incredibil; am profitat de ocazia de a fi acolo si am vizitat Sambata de Sus, manastirea si castelul brancovenesc, Cetatea Fagaras, Cetatea Prejmer, Cheile Gradistei. 
In comparatie cu Busteniul, care m-a impresionat neplacut in vizitele anterioare, din cauza aglomeratiei, constructiilor dezorganizate, lipsite de bun gust, inghesuielii, Branul imi pare o oaza de tihna, o statiune oarecum ferita de agitatia agasanta a proprietarilor de pensiuni/vile pusi pe capatuiala (desi se inchiriaza si aici, fiecare familie are o camera, o casa, o vila modernizata pentru inchiriere), care trag de tine din strada, doar doar te-or convinge sa ramai la ei; Am evitat zona castelului de la Bran(unde era destula forfota), fiind cazati undeva pe un deal, cu o priveliste superba spre Bucegi, de unde am admirat si focurile de artificii din noaptea de Revelion; 

La Sambata de Sus am vizitat Manastirea Sambata de Sus si Castelul Brancovenesc; Acesta din urma este in prezent renovat, urmand a fi transformat in restaurant sau hotel; din vechiul domeniu am gasit doar ruinele portii de la intrare.... 
Manastirea Brancoveanua fost construita in 1657 si are o istorie zbuciumata, despre care gasim mai multe informatii pe site-ul oficial.  Asezata la poalele muntilor Faragas, intr-un decor de basm, m-a impresionat prin curatenie, liniste si lumina, pictura interioara, dominata de un albatru senin, luminos. eu n-as mai fi plecat de acolo :) . 

In Cheile Gradistei trebuia sa merg anul trecut, la o conferinta. N-a fost sa fie, dar nici acum n-a fost prea tarziu; Complexul turistic Cheile Gradistei este o locatie unde, ca turist, gasesti cam tot ce vrei: peisaje ce-ti taie rasuflarea, cazare decenta sau foarte buna, restaurant cu priveliste si meniuri deosebite, posibilitatea de a practica diferite sporturi, sanie, ski, tenis, calarie, etc. Are in componenta 2 resorturi, mai multe detalii gasiti pe site-ul lor, mie mi-a placut ce am vazut si ma bucur ca exista si astfel de locatii in peisajul montan din zona.
Noi am urcat pana la Fundata, am mers mult pe jos, am admirat peisajul, in fata aveam Bucegii, in spate Piatra Craiului, partia de ski/sanie, dar n-am folosit-o, am facut muuulte poze si am plecat incantati de ceea ce am gasit acolo; mi-ar placea mult sa mergem in aceasta zona cu cortul si sa petrecem cateva zile, imi imaginez cum e primavara sau vara...

Cetatea Fagaras am vizitat-o in dupa amiaza zilei de 31 decembrie, chiar ne-am amuzat, ca niciodata pe 31 dec nu am fost la biblioteca (in cadrul Cetatii, care este in plin proces de restaurare, gasim Muzeul Tarii Fagarasului, Biblioteca si o Crama); impresionanta prin arhitectura, marime si istorie, cetatea are la intrare un sant (dig) de aparare, in care se oglindeste o imensa catedrala/biserica in constructie :), aflata vis a vis. Mi-a placut, regret ca nu am vizitat si interiorul, temnitele si muzeul. 

In drumul spre casa, pe 2 ianuarie, ne-am oprit la Prejmer, pentru cateva fotografii. Nu am putut vizita Cetatea, intrucat in orarul de iarna se inchide la orele 15.00, o trecem pe lista pentru cand mai ajungem in zona. 
In concluzie, sfarsitul de an a fost in ton cu anul 2012; din mai-iunie, pana in decembrie, cred ca am avut maxim 4-5 weekenduri in care sa nu impachetez/despachetez, ceea ce a inceput sa-mi placa; la miezul noptii, am ciocnit un pahar de sampanie, desi nu-mi place defel, am spart sticlele, sa se sparga ghinionul, am cantat si mi-am pus o dorinta (fara multi de "si") ; 

Astfel incat, imi doresc un an 2013 cel putin la fel de plin ca 2012, drumuri cat mai multe, munti de urcat, carari de strabatut, prieteni de tinut aproape, destinatii de descoperit, dragoste si, mai ales, sanatate! Ceea ce va doresc si voua, celor care mai treceti pe aici;

Lista mea de dorinte pentru acest an este in lucru, trebuie sa le pun in ordine si sa ma apuc de treaba; imi doresc sa citesc mai mult, sa calatoresc mai mult, sa fiu mai buna si mai toleranta, sa cunosc oameni noi, sa petrec mai mult timp cu folos cu mine, sa gasesc acel echilibru, sa fac mai mult sport, sa schimb ce e de schimbat, sa duc la bun sfarsit ce am inceput si am tot amanat.... Vreau sa revad Grecia, Delta noastra,  Sighisoara musai, Clujul, sa ajung la Cazanele Dunarii, pe Rarau, poate in Bucegi si, aproape nesperat, in Apuseni.... 

Avem timp pentru toate... sa avem un an bun, sa fim sanatosi, veseli si optimisti ! 

2 comentarii:

  1. Draga mea, si eu abia astept sa ajung ! te anunt din vreme, vreau sa-ti vad si fetita :)

    RăspundețiȘtergere