8 octombrie 2012

Toamna in Ceahlau

In primul weekend din octombrie a fost organizata, impreuna cu cei de la club o iesire de 2 zile, ce a inclus traseu, o noapte de cazare la cabana Dochia si o actiune de igienizare traseu montan, in colaborare cu Parcul National Ceahlau. Am plecat sambata dimineata, in grup mare, din Izvorul Muntelui, cu copii, catel si purcel (nu chiar:D), rucsacii grei dandu-ne destula bataie de cap, din cauza lipsei de antrenament si aici vorbesc doar pentru mine, sper doar ca nu m-am plans prea mult :))

Am ales pentru urcare Traseul Izvorul Muntelui (797 m)- Stanca Dochiei (1185m)- Jgheabul cu Hotar– Cabana Dochia (1750m), marcat cu triunghi albastru, timp de parcurs 4 ore; noi am depasit acest timp cu 15 min, poate si din cauza pauzelor de respiratie, pentru fotografii sau alimentare apa, cafea etc. Nu am mai urcat pe acest traseu de circa 7 ani, nu mi s-a parut foarte dificil, in schimb mi s-a parut spectaculos, 90% din pozele din acest weekend sunt peisaje, cu pietre, copaci, culoare, stanci in diverse combinatii, mai putin oameni, ceea ce e mare lucru pentru mine :)
Toamna e anotimpul meu de suflet, nicicand nu ma satur sa-i admir culorile, iar covoarele de frunze ce ti se astern inaintea ochilor in luna octombrie ofera un spectacol de neuitat!
Peste noapte, am ramas la cabana Dochia, am socializat cu un alt grup, din alt colt de tara, am cantat, am ras, am discutat pana in zori de zi, a lipsit doar chitara, din pacate, de aceasta data, am avut chitarist, dar fara instrument :D

Am admirat apusul, la Schit, o mare de culori si multa caldura, in frigul ce se asterne inevitabil, in varf de munte…Dimineata, rasaritul ne-a gasit in fata cabanei, cu aparatele foto si camera pregatite, avizi sa “furam” o raza de soare, un strop de culoare si stralucire….
Cafeaua in varf de munte e cea mai buna, la fel o ciorba fierbinte, dupa cateva ore de urcus; am fost de cateva ori la Dochia, in trecut, spre uimirea mea, de aceasta data a fost ca prima data…toate amintirile legate de acest loc s-au sters, o data cu altele, din aceeasi perioada; am dormit putin si bine, a fost destul de racoare, dar dimineata ne-a gasit voiosi si dornici de miscare:  aveam treaba !

Asa cum se stabilise de cu seara, la sedinta tehnica, am luat parte la actiunea de igienizare a traseului Poiana Maicilor (Cabana Dochia - Piatra Lată a Ghedeonului- Claile lui Miron- Poiana Maicilor), marcaj banda rosie, timp de parcurs 4-5 ore), urmare a parteneriatului intre Parcul National Ceahlau si Clubul Ecoturistic Doctor Iacomi; au participat membri activi, simpatizanti si viitori membri, de la copii de 4 ani la cei de  varsta a treia; copiii au fost cea mai mare surpriza, au fost plini de entuziasm, au alergat pe carari, au cantat, s-au bucurat de aerul curat si natura, au rezistat eroic si au decis ca vor mai merge (si maine, daca e posibil :);

Am cules pet-uri, folii de plastic, sticle, pachete de tigari si tot felul de mizerii, lasate de turisti inconstienti sau nepasatori, cativa saci… ce mi s-a parut cel mai neplacut este ca, desi  le lasa in urma (curios ca le lasa goale, dupa ce le-au carat pline in traseu), nu le-ar lasa la vedere, ci le dosesc, sub crengi, sub copaci sau le arunca cat mai departe de carari, pe principiul ”ce nu se vede, nu exista”, parca pentru a face cat mai dificila sarcina celor care curata in urma…..
A fost frumos, a fost obositor, a fost interesant sa fim impreuna, cateva generatii;  ne-am convins o data in plus ca se poate, ca suntem inconjurati de oameni frumosi si ca poate fi armonie, poate fi voie buna, se pot intampla lucruri frumoase! Depinde doar de noi…

Cateva impresii din media locala ref la actiunea noastra:
- Ziarul de Piatra Neamt
- Realitatea de Neamt
- Aparitia la TVR IASI in cadrul emisiunii matinale a Nicoletei
- Aparitia la EST TV, post de televiziune local, a Nicoletei si Narcisei :)
- Filmuletul lui Adi, prezent pe Youtube :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu