24 septembrie 2012

Leonad Cohen, o seara de vis

Concertul Leonard Cohen e pe lista mea de dorinte din 2009, cand, desi eram, in Bucuresti, nu mi-am permis un bilet; asa ca, anul acesta am cumparat biletele in prima zi cand a fost anuntata revenirea lui in Romania, in promovarea albumului ”Old ideas”, fara sa stau pe ganduri.

Desi  ora de incepere de pe bilet era 20.30, am primit pe email informarea conform careia concertul va incepe la orele 20.00, asa ca la 19.30 eram déjà  cuminte pe locurile (blamate, inutil, vizibilitatea a fost foarte buna) din sectorul C. La 19.50 am fost anuntati ca spectacolul va incepe in 10 min, fiind timp suficient pentru toti cei care inca se perindau, pe la chioscuri, sa-si ocupe locurile; lucru care nu s-a intamplat, fireste, astfel incat la 20.00 fix, cand Leonard Cohen a intrat pe scena, in acordurile melodiei” Dance me to  the end of love”, s-a declansat marea imbulzeala, spectatori cu bratele pline de popcorn, hotdog si bere au inceput sa alerge si sa se imbranceasca in cautarea locurilor….Culmea, la o ora dupa inceperea concertului, am vazut oameni cautandu-si locurile, ridicand un rand intreg in picioare, pentru a ajunge la locurile de pe bilet….sau, mergand sa-si cumpere cate ceva de mancare, de baut,  apoi defiland prin fata celor care voiau doar sa se bucure de muzica si poezie….cum e posibil asa ceva ????

Trecand la cele frumoase….a fost o seara de vis… concertul a durat 3h 30 minute, cu o pauza de 20 minute; am ascultat vrajiti, fara sa simtim frigul, subjugati, melodii mai vechi si mai noi: Dance Me to the End of Love, The Future, Bird on the Wire, Everybody Knows, Who By Fire, Darkness, Sisters of Mercy, Amen, Come Healing, In My Secret Life, Going Home, Waiting For the Miracle şi I Can't Forget, Tower of Song, Night Comes On, Suzanne, Heart With No Companion, The Gypsy's Wife, The Partisan, Democracy, Hallelujah, I'm Your Man şi Take This Waltz;

Imbracat la costum, cu cravata si palarie negre, prezenta impunatoare si eleganta, Leonard Cohen a cantat cu pasiune, impecabil, fara pauze prea lungi, a glumit (I didn't come (to Bucharest) to fool you"), a multumit spectatorilor in genunchi, a fascinat prin modestie si vocea sa patrunzatoare, acest "lazy bastard, living in a suit", a fost perfect, carismatic si cuceritor, ne-a  oferit o seara magica, vesela  si incarcata de o dulce  melancolie…

In partea a doua a concertului, spre final, am ascultat surorile Webb, ca voci principale in piesa Coming Back to You, Sharon Robinson cu Alexandra Leaving ,  violonistul Alexandru Bublitchi, din republica Moldova, care si-a facut simtita prezenta pe toata durata concertului, impresionant, Javier Mas, cu  chitara si lauta lui. Lenard Cohen i-a ascultat si el, cu palaria in mana, in dreptul inimii, o imagine emotionanta…

Apoi ne-a spus sa conducem cu prudenta spre casa si sa petrecem timp alaturi de cei dragi, dar sa nu uitam faptul ca binecuvantarile pot veni si in singuratate… "And you'll be hearing from me baby, long after I'm gone" …

Multumim, Leonard Cohen, pentru o seara de vis, pe care nu o voi uita prea curand… 

2 comentarii:

  1. Este preferatul nostru, al meu şi al lui Cristian.
    Am citit dinrr-o suflare. Se pare că românii nu sunt încă pregătiţi să fie punctuali nici în astfel de momente. Muzica lui înseamnă iubire, fragilitate, ţinută, fior, dorinţă.

    Mulţumesc.

    Doar bine de la noi!

    RăspundețiȘtergere
  2. ganduri bune si de la Piatra Neamt ! este, intr-adevar, un artist unic si sunt fericita ca am avut ocazia sa-l ascult pe "viu"

    RăspundețiȘtergere