24 octombrie 2011

Paris...

Ultima(cred :) destinatie programata pe acest an a fost Parisul; am plecat cu bilete de avion la oferta, 40 euro dus intors, hotel 2 *, zona centrala, 270 euro/4 nopti, multa curiozitate si mai mult entuziasm; 2 ghiduri turistice, unul despre Franta, unul despre Paris, harta Parisului, primita la metrou, ne-au insotit si ajutat sa ne facem traseele, eficient si destul de amanuntite; am avut vreme superba, soare si 18-19 grade, cand in tara erau 1-2 :) ;

sa scriu despre Paris in cateva randuri este greu, imposibil pentru mine....o sa raman la cateva impresii, lucruri care m-au impresionat si cateva motive pentru care imi doresc sa revin;

metroul mi s-a parut cel mai rapid mijloc de deplasare, in orice punct al orasului si cel mai accesibil; mersul pe jos a fost de departe, cea mai interesanta experienta si foarte placuta;

cel mai mult mi-au placut femeile :), elegante, bine imbracate si discrete; parfum suav sau intepator, dupa caz, dar care te face sa zambesti si sa inchizi ochii....

Mi-a placut curatenia, parcurile, spatiile verzi numeroase si incredibil de bine intretinute, casele....ah, casele sunt o nebunie....sau sa le spun "blocuri" desi mi se pare impropriu ....
cladiri de cateva etaje, in zona relativ centrala cel mai mult am numarat 7 etaje, spre periferie 10-12 etaje, bonus, zona Defence cu zgarie nori :) , cu balcoane micute, simple, majoritatea cu flori, culoare uniforma, fara excese, fara pete de culoare, o eleganta si discretie cautata.....nu credeam ca-s locuite, nu am vazut oameni la geam sau pe balcon, nu am auzit zgomotul specific blocurilor clasice...o liniste anormala :)

Mi-au placut oamenii, foarte amabili si zambitori, relaxati, in general; mi-au displacut cersetorii, romani toti pe cei pe care i-am vazut eu, inclusiv "artistii" din metrou, acordeonisti si flautisti;

Mi-a placut sa ma plimb ore in sir pe stradutele lor, inguste sau largi, marginite de copaci inca verzi, mi-au placut boulangeriile intime sau braseriile cu scaune si mese asezate pe trotuar, catre trecatori, strada in sine este un spectacol, mi-a placut sa beau cafeaua in pietele imense sau in plimbarea prin parcurile aglomerate;

Mi-a placut sa urc cele 704 trepte ale Turnului Eiffel, pana la etajul al doilea si sa admir privelistea ce te lasa fara respiratie, mi-a placut sa merg prin Luvru, muta de admiratie, printre capodoperele inestimabile si regret ca nu am mai avut inca o zi, pentru acelasi muzeu; regret ca nu m-au tinut picioarele mai mult, pentru ca ar mai fi fost destule locuri de vizitat si vazut;

M-a impresionat grandoarea acestui oras, toate monumentele istorice sunt impunatoare, sunt uriase, si nu doar cele istorice, de exemplu L'Arc de la Defence este la fel de impozant ca si Arcul de Triumf;

Locul care mi s-a lipit de suflet a fost catedrala Sacre Coeur si Montmartre; daca ma intreaba cineva ce mi-a placut cel mai mult, acesta este raspunsul; si nu pot spune mai mult decat"mergeti si vizitati-le" ; o excursie la Paris, macar una, e musai....

Am lasat deoparte, intentionat, Disneyland-ul, pentru la anul, cand Ioana va avea 6 ani si va putea sa ma insoteasca, sa se bucure de ceea ce ofera acest parc; parcul La Villette este de asemenea, o destinatie de vis pentru copii si adulti;

Mai multe impresii si mai bine organizate, preturi, trasee, etc gasiti aici si aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu