21 februarie 2011

BUSTENI 2011- dupa 20 ani

Am vizitat Busteni-ul, dupa 20 ani…incredibil, pt mine, unde s-au dus, unde-au zburat toti acesti ani, nu stiu; eram un copil inocent atunci, am stat aici 3 saptamani de vis, cu plimbari in aer curat si am ramas cu cateva imagini bine intiparite in minte: Crucea de pe Caraiman, muntele impunator, strajuind orasul, parcul central;
Am revenit la Busteni cu o mare curiozitate si dorinta de relaxare; am avut cazare la o pensiune de 2-3*, Pensiunea Cristina; camera ok, spatioasa, mobilier simplu, baie mare, gresie faianta, instalatii vechi, foarte aproape de partia Kalinderu, mancarea suficienta(am avut micul dejun si cina), in schimb sala de mese (nu pot sa-i spun restaurant) mica, neaerisita si mult prea incarcata cu de toate, blanuri de animale, coarne de cerb, tot felul de obiecte “traditionale” romanesti…..
Am avut parte de soare, in prima zi, ploaie in a doua zi si furtuna de zapada in a treia, asa ca ne-am putut si plimba si bucura de zapada.
Am ramas neplacut impresionata de statiunea “turistica” Busteni; multa mizerie, o aglomeratie de case, vile si vilute, toate oferind cazare si apa calda(sic!), nu stiu cum de s-a permis construirea atat de haotic, indiferent de arhitectura cladirilor vechi, sau a oricaror reguli( impresia este dezolanta, privind de sus, de la nivelul pensiunii, 930 m altitudine)
Aceeasi impresie de kitch si aglomeratie inutila am gasit-o si in bistro-urile, barurile unde am mancat si am baut cafea (singura cafea buna am baut-o la Sinaia, la Irish Pub :) ); am mancat la Casa Ancutei, o ciorba de fasole cu afumatura in paine, excelenta, si am apreciat servirea prompta si de calitate, interiorul simplu si primitor;
Nu am putut sa urcam la Babele, cu telecabina, nefunctionala, din cauza vantului; asa ca avem motiv sa revenim, oricum, tariful de urcare(37 lei/sens) mi s-a parut exagerat; tariful la telescaun,la partia Kalinderu, pentru cei interesati, este de 15 lei dus intors;
Am vizitat si Brasovul, in mare, Biserica Neagra, exceptionala, Piata Sfatului, plina cu porumbei flamanzi si sociabili, mi-a placut f mult; Brasovul e genul de oras intim(in ciuda dimensiunilor), cald, primitor, luminos, ce mi s-a lipit de inima, acum multi ani, cand am stat in Cluj Napoca...
Per total, a fost un weekend reusit, din pacate, am ramas cu un gust amar vis a vis de ceea ce ni se ofera aici si mai ales la ce prêt ( am dat 4-5 lei pe o cafea jalnica, mai bine zis ceai de cafea );

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu