20 iulie 2009

IZVORUL ALB

vara aceasta imi ofera mai mult decat as fi sperat la inceputul ei...nu o sa am concediu, am mai spus, cred, e o hotarare pe care mi-am asumat-o si pe care poate doar vreo oferta tentanta sa o schimbe :)- in schimb, avem iesiri mici si dese, de weekend, care au si ele multiple avantaje: nu ne plictisim, vedem locuri noi, "gustam" experiente de tot felul, cautam locuri frumoase in Romania, de fapt, mai mult in zona....am postat poze din cateva iesiri pe blogul meu de "calatorie", locatii frumoase, de bun gust, care m-au impresionat prin simplitate, dar si prin ospitalitate, conditii decente, curatenie, acestea fiind principalele conditii dupa care ma ghidez in alegerea unui loc de a poposi; nu sunt o persoana pretentioasa, cu atat mai putin cu fite sau mofturi, dar consider de bun simt ca o pensiune/vila/camping sa ofere in primul rand curatenie, apa curenta, si calda eventual, nu lux, dar conditii de cazare decente, asternuturi curate, daca nu noi, macar sa nu fie roase de vreme...

weekendul cea trecut, ne-am urcat in masina cu planuri de scaldat, spre bucuria Ioanei, care este un fel de peste mai mic :) ; am mers spre Bicaz, apoi pe drumul catre Izvorul Alb, o mai veche destinatie de "vacanta". Drumul este relativ bun, de balast, cu destule gropi, pe marginea Lacului Izvorul Muntelui, de o parte este haul spre lac, de cealalta, munte, brazi, si muuuulte flori, am aflat ulterior ca a fost "reabilitat"de curand...... ;

la Izvor, am gasit acelasi islaz( nu stiu exact dar cred ca asta este destinatia acestui tapsan cu iarba verde, cand nu e ocupat de turisti), plin cu masini, gratare, sezlonguri si corturi....am gasit si noi loc pe malul apei, ne-am intins patura si toate cele necesare, desi doar pt cateva ore... copilul s-a bucurat nespus de apa calda, apa este lina, nu sunt pietre, doar iarba, pana unde am intrat eu la apa :) ; multa lume, gratarele incinse, fum si miros de mititei, muzica populara, manele si cam atat, de la masinile dimprejur....peisajul insa, rascumpara multe din "pacatele" celor care ajung aici, pe weekend sau mai mult....

cea mai buna varianta ramane, parerea mea, sa mergeti cu cortul, daca va place linistea, campati cat mai departe de platoul central, Baicului, daca vreti sa fiti in mijlocul naturii, sa faceti baie, in caz ca nu ajungeti la mare sau nu aveti bani de mare, sa faceti plaja, la munte, intr-un cadru deosebit.....

pe de alta parte, exista si o parte f neplacuta(cum altfel?): mizeria lasata de cei care vin si pleaca de aici, datorata pe de o parte nesimtirii, pe de alta, lipsei si insuficientei cosurilor de gunoi (am vazut vreo 2, pline ochi); vacile si caii sunt parte din peisaj, puteti avea surpriza sa va viziteze pe patura, in cautare de mancare :)
daca vreti sa va cazati la Izvorul Alb....nu va recomand, cel putin nu la "campingul" aflat chiar pe platou, la capatul drumului de acces cu masina.....desi amplasarea e grozava, oferind o priveliste fantastica asupra lacului/padurilor din zona, conditiile sunt sub orice critica; regret ca nu am facut poze, in caz ca nu va conving asa :(( ...... mesele de pe terasa acoperite cu o musama slinoasa, wc-ul fara apa, mirosind de afara inca, fara lumina, cu gandaci plimbandu-se in voie, un robinet amarat pe "holul" baii-adica baia si wc-ul se afla in acelasi corp de cladire, dusurile sunt 2 cabine intunecoase si mizerabile....apa calda nu curgea, i-a spus o doamna in varsta, care facea curatenie pe acolo, unei turiste, cazate probabil la casute.....casutele inghesuite, deservite de "baia" de care va spuneam........ e de preferat cortul, parerea mea.... poze, gasiti aici

3 comentarii:

  1. super tare,in curand o sa merg si ru in vacanta la izvor....:X:X:X

    RăspundețiȘtergere
  2. parerea mea este ca ai putea sa ai o vacanta foarte reusita la izvorul alb daca stii unde sa stai. Pe Baicu nu mi se pare cea mai buna alegere daca ai cort si toate cele necesare nu trebuie sa stai neaparat langa un camping, sa profiti de "conditiile" ce ti le ofera. Daca vrei sa iti luminezi ochii cu un peisaj superb atunci pune ti cortul intr o zona mai inalta si ai priveliste excelenta atat spre Ceahlau cat si spre lac. Din pacate drumul este in aceasta stare multumita domnului primar. Insa pentru a te simti bine incerci sa uiti de starea drumui si conditiile oferite deconectandu te de tot stresul si supararile ce iti ataca sufletul. Eu vin in izvorul alb aproape in fiecare saptamana, insa pe la Izvorul Muntelui unde drumul este mult mai periculos si mai rau decat cel de pe marginea lacului. Aici am avut multe aventuri frumoase, mai ales iarna cand drumul este inzapezit(atunci e bun) sau plin de gheata(atunci e mai putin bun) iti ofera o satisfactie de nedescris. Eu iubesc foarte mult izvorul alb si imi pare rau ca mai sunt si unii turisti care dau buzna pe aici fara a avea nici o chemare. Dupa cum spuneai isi lasa gunoaiele pe jos si asculta manele(doua lucruri foarte grave). Ma rog, eu sunt de parere ca acest lucru va inceta pe masura de drumul se va strica. Va recomand sa veniti in izvorul alb pentru o vacanta de vis (cei pasionati de zone muntoase, care stiu sa "guste" cu adevarat un peisaj de a dreptul divin.

    RăspundețiȘtergere
  3. taci dreaq anonim, e o scarba sa stai la casute le alea, din lipsa curateniei si a conditiilor. pacat insa de acel peisaj deosebit

    RăspundețiȘtergere