5 martie 2009

Babele lunii Martie

nu sunt o persoana superstitioasa...dar am credintele mele si unele "tabieturi"...daca imi trece calea o pisica neagra, e de bine, daca e alba...am mai multa grija, ca nu se stie ce se poate intampla....daca ma intorc din drum...imi merge bine....are si autosugestia rolul ei, cu siguranta...

e martie deja...si sunt zilele Babelor....daca nu v-ati ales inca Baba, mai aveti vreme...
De pe 1 pana pe 9 martie, se alege o zi din acest interval, adica o "baba". Traditia populara spune ca zilele Babei Dochia, 1-9 martie, sunt cele mai capricioase din an. In functie de vremea zilei respective asa va fi si anul celui care si-a ales acea zi. Se spune că o zi însorită vesteşte un an bun, spre deosebire de o zi mohorâtă care vesteşte un an pe măsură. Zilele de primăvară se pot transforma peste noapte în iarnă, mai ales la noi, in zona de munte....

o alta "varianta" a superstitiilor legate de Babe este ca acestea nu se aleg, ci sunt predestinate, data de nastere reprezintand Baba persoanei respective, de exemplu, o persoana nascuta pe 15, va avea baba pe 6 martie (la fel ca mine :)

cum vremea s-a stricat, e mohorata, e frig si ploua...ce-mi ramane de facut decat sa sper ca totusi anul va fi mai bun ca ziua de maine :)

2 comentarii:

  1. A mea a fost pe trei, ca asa mi-am ales-o, a fost o zii insorita, chiar prea mult soare pentru inceputul asta friguros. Maine va fi o zi frumoasa, chiar daca va plua chiar daca va fi frig..:)
    Dar e Baba ta, o vei suporta asa capricioasa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu anul asta nu mi-am ales nici o baba :), ce se intampla?
    Eu am numai 2 superstitii: la pisica neagra - e de rau; daca ma intorc din drum - e de bine :)

    RăspundețiȘtergere