5 ianuarie 2009

Borsec-paradisul pierdut...

o metafora, desigur...dar mie mi-a lasat acest sentiment, de paradis in ruina, parasit si uitat de lume...un colt de rai, ocolit de modern, invazia turistilor si agitatia specifica...

am ajuns acolo mai mult din intamplare, gratie internetului si ofertelor last minute, drumul bun, zapada stralucitoare,voie buna si asteptari mari, fireste...

cazarea satisfacatoare, vila mare, 3 stele, cu un farmec aparte, va invit sa vizitati site-ul lor , mie mi-a placut: camere mari, luminoase si calduroase, tv, dvd, filtru de cafea, bai moderne, jacuzzi chiar, sauna si sala de fitness...am avut o mare problema cu restaurantul(2 stele), intentionez sa le trimit un mail in care sa le spun nemultumirile mele, nu mi s-a parut normal sa aud in fiecare zi aceeasi scuza"personalul e obosit, au plecat acasa,e un singur bucatar, un singur ospatar,nu facem fata, etc etc" si sa asteptam 30-40 min o cafea sau 50 min o ciorba reincalzita, de 3 zile...

despre statiune....zona este absolut incantatoare...o liniste stranie, nu am vazut oameni pe strazi, decat turisti care cautau un loc sa manance...nu am gasit partia de ski sau sanie, decat improvizate de copii imbracati saracacios (cautand o partie, sau macar un loc de dat pe zapada, am ajuns la cea de la Toplita), nu am gasit ATV-uri de inchiriat, asa cum ni se promitea pe site, nici macar sanii sau ski-uri...asa ca ne-am dat cu punga :), din pacate nu am ajuns la pestera sau la grota, despre care am citit ulterior pe internet si mi-a parut rau, ca timp era berechet, dar nimeni sa ne indrume...

am reusit sa ma deconectez, de stres, sa uit de agitatia de la birou, sa-mi umplu plamanii cu aer curat, sa ma linistesc si sa ma bucur de frumusetea naturii in stare pura...

dar....ceea ce am vazut in complexul de vile(sau ce o fi fost inainte), mi-a dat fiori, la propriu...vile, restaurante, cofetarie, centru de tratament, toate aflate intr-o stare avansata de degradate, ruine, usi si ferestre scoase, sparte, ca dupa razboi, te-astepti sa mai apara fantomele; in ciuda starii lor, impresioneaza prin arhitectura si sunt inca impunatoare...printre ele, izvoarele cu apa minerala, oarecum amenajate si accesibile...nu inteleg, dat fiind potentialul acestui loc, de ce se afla in starea asta, de ce nimeni nu face nimic sa renoveze sau sa reconstruiasca aceasta statiune...cui foloseste ruina in care se afla...?

asa ca, va recomand sa mergeti acolo, este un loc deosebit, veti avea parte de un peisaj pitoresc, aer curat, odihna si liniste( eventual pelerinaj, la ruine )...daca insa cautati distractie, mergeti in alta parte :)!!!

2 comentarii:

  1. am citit ce ai scris de spre borsec abia azi..si am sentimentul ca poezia pe care ai scris-o mai sus am citit-o cu o zi doua inainte..de ce?!

    pot sa revin cu sustinerea de rigoare..este borsecul o statiune?!

    sa speram ca nu, altfel nu ar mai arata asa cum arata acum.
    Stati departe de el, va rog, nu aveti ce vedea, nu e pentru voi :)

    RăspundețiȘtergere
  2. :) da...se poate si asa...
    am inceput sa scriu despre Borsec acum cateva zile...si abia azi am gasit ragaz sa finalizez, de-aia apare alta data...

    RăspundețiȘtergere