22 noiembrie 2008

ninge sfant si pagan...


prima zapada...
primii fulgi de nea...
prima iarna cand copilul meu spune"ninge! hai dam cu saniuta...!"
uitasem cata bucurie imi aduce prima zapada...
iarna vine mai repede intr-un orasel de munte, la fel si toamna, numai primavara se lasa asteptata...prima ninsoare....e un vis, la fel de efemer ca o sarutare, furata la un colt de zi, frumoasa si rece, ca te doare cand a trecut, tacuta si inselatoare, ca tremurul unei aripi de fluture ratacit............prima ninsoare.....

copacii fac o plecaciune in fata mariei sale iarna, in fata primului sol-prima ninsoare....cad fulgi reci si grabiti, iar ei se chircesc, se apleaca, se incovoaie sun greutatea atat de aparenta a fulgilor de nea...apoi se razvratesc....se inalta si stralucesc, iti iau ochii cu albul neprihanit al ramurilor dezgolite.....
Dureroasa stralucire...ochii se inchid, pleoapele cad, se inchina si ele, in fata iernii-va trece poateva dura o zi, o saptamana, o luna, mai multe luni,dar prima ninsoare va ramane o pata, undeva, un vis frumos si efemer..poate ii va lua locul o iarna crunta, un ger naprasnic sau o alta monotonie....

"Ninge fara mila cu vinovatie
Ca o inculpare, ca un martor mut
Ninge ca o nunta, ninge si sfâsie
Se farâmiteaza ultimul salut
Vai de noi, femeie, ninge-a despartire
Vom pleca departe unde avem de mers
Ninge sa desparta gheata si iubire
Oarbe felinare trec spre univers..

Ninge sfânt si pagân
Numai ochii mai ramân
Despartirea s-o mai vada
Ca în rest, noi ne-am stins
Si-am ajuns de-atâta nins
Niste oameni de zapada..."

7 comentarii:

  1. ninge draga ana.., si in sufletele noastre

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa ninga! pentru ca ninsoarea e ca uitarea, ascunde pentru o vreme ce nu mai vrem sa stim si nu mai vrem sa vedem.

    RăspundețiȘtergere
  3. adevarat!
    bine ai venit, buburuza :)
    dar...doar pentru o vreme...si poate primavara ne va aduce soare si flori!

    RăspundețiȘtergere
  4. Primavara aduce intotdeauna lucruri bune, stiu eu, am testat :) Dar pana atunci trebuie sa invatam sa ne bucuram si de frunzele care cad, si de prima zapada, si de Sarbatorile cand ne putem simti oricum, numai singuri nu!
    Te pup si te astept la noua mea adresa (m-am mutat un pic).

    RăspundețiȘtergere
  5. bine ai revenit, draga anda, o sa te vizitez din nou, am mai incercat, dar mi se spunea ca am nevoie de invitatie :)
    trebuie sa invatam sa ne bucuram si de lucrurile marunte, care ne umplu viata-primii fulgi de nea, amintirea emotiei unui copil,la prima zapada, colinde calde in prg de sarbatori, oameni dragi ce ne trec pragul casei...
    eu ma simt in plin proces de invatare :), sa vedem daca se prinde ceva de mine!
    duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani, Ana!
    Te iubesc , te iubesc, te iubesc!
    Si..iarta-ma ca nu sunt langa tine.
    K.

    RăspundețiȘtergere
  7. k, multumesc
    ai de recuperat!
    zi buna la toata lumea!!!

    RăspundețiȘtergere