28 septembrie 2008

imi place...

muntele, pentru linistea, maretia si frumusetea lui...ma simt mica, linistita si salbatica, in apropierea lui...hoinaresc ore in sir, pe poteci, culeg flori salbatice, al caror nume nu-l voi sti niciodata si care vor ramane in camera saracacioasa din cabana; caut cascade si paraiase ce sporesc misterul si fascinatia padurii...ma intind pe muschiul verde, umed rece, inchid ochii si imi umplu sufletul cu lumina cerului necrutator de albastru....
imi place marea....pentru zbuciumul nesfarsit, pentru valurile ametitoare si amagitoare...pentru nisipul fin, lipicios, de care nu scapi, pana toamna tarziu, insinuant si pecete, a clipelor furate, la malul marii....pentru iluzia fericirii, ce ne molipseste din prima clipa cand pasim, in nisipul fierbinte, pana in ultima zi, cand ne rupem de agitatie, apa, plaja, vacanta...
imi place muzica...sunt dependenta de ea...veche, noua, tango sau romante, de dans sau de opera...dupa stare, dupa suflet, dupa zambet sau lacrima....ascult mai mereu, daca nu, fredonez, in gand sa in soapta....
imi place toamna...pentru ca sunt nascuta toamna...se poate...e frig, e ploaie, e soare printre nori, amagindu-ne ca va mai fi cald si bine, e mireasma de fructe si crizanteme colorate, e agitatia gospodinelor in piata si bucatarie, pregatind camara pentru iarna....e prilej de adunare, de petrecere, de a fi cu cei dragi, e anotimp de belsug si jumatate de bilant....pana la final de an...e anotimpul in care am iubit...e anotimpul in care ne-am despartit si in care ne-am impacat..... .e anotimpul sufletului meu....si respir aer rece, ma plimb prin frunze palite, alungate de vant, zgribulesc pe alei, cu gandul la un ceai fierbinte si aromat....

3 comentarii:

  1. :) frumoasa descriere a celor pe care le iubesti. sigur sunt mai mult de 4
    eu iubesc muntele mai mult decat marea, insa paradoxal, de cand m-am mutat mai aproape de Retezat am fost mai mult la mare decat la munte.
    si iubesc toamna mai mult decat muzica - indraznesc sa scriu asa, pentur ca in ultima vreme parca nu am ascultat prea multa muzica, insa toamna mi/e mereu in suflet :)

    mutumesc pentru add-ul la blogroll

    RăspundețiȘtergere
  2. da....si eu traiesc intr-un oras de munte si mi-e f drag...in ultimii ani, insa am descoperit o parte frumoasa a marii, eu care nu o puteam suferi :)...

    sunt, mai multe de atat, o sa mai enumar, in timp...

    si multumesc de aprecieri!

    RăspundețiȘtergere
  3. cata tristete..cat amar..
    eu vad viata in culori..aici patata cu intuneric, aici cu lumina, aici e rosu de prea cald..aici e alb si mi-este frig..
    dar..ce curcubeu frumos...
    nonwiltbtbm...

    RăspundețiȘtergere